International Journal of STEM Education

eISSN: 2196-7822pISSN: 2196-7822
JournalOpen Access

타겟저널 가이드에 맞추는 저널포맷팅

전문가들이 직접 저널양식 가이드라인에 맞게 모든 요소들을 맞추어 게재 성공률 향상!

Aims and Scope

The International Journal of STEM Education is a multidisciplinary journal in subject-content education that focuses on the study of teaching and learning in science, technology, engineering, and mathematics (STEM).The journal provides a unique platform for sharing research regarding, among other topics, the design and implementation of technology-rich learning environments, innovative pedagogies, and curricula in STEM education that promote successful learning in Pre K-16 levels including teacher education. We are also interested in studies that address specific challenges in improving students’ achievement, approaches used to motivate and engage students, and lessons learned from changes in curriculum and instruction in STEM education. The journal encourages translational STEM education research that bridges research and educational policy and practice for STEM education improvement. Read more Less

주요 지표

CiteScore
8.8
Eigenfactor
0.001 - 0.005
Impact Factor
5 - 10
SJR
Q1Education
SNIP
4
7
Time to Publish
time-to-publish View Chart
8  Mo

저널 사양

Indexed in the following public directories

  • Web of Science Web of Science
  • DOAJ DOAJ
  • SJR SJR
개요
  • 출판사
    SPRINGER
  • 언어
    English
  • 발행 주기
    Continuous publication
  • 저널 수수료
    EUR 1390 | USD 1890 | GBP 1290
  • 발행 횟수
    13
  • 리뷰 프로세스
    Double anonymous peer review
일반 정보
  • 언어
    English
  • 발행 주기
    Continuous publication
  • 발행 시작년도
    2014
  • 출판사 사이트
  • 저널 사이트
출판 세부 정보
편집 리뷰 세부 정보
저자 필요 정보
닫기
게시 시간
배포 게시 시간
2022년에 게시된 기사
색인 게시 시간
개월발행된 논문 수
0-3 0%
4-6 26%
7-9 47%
>9 26%

관련 분야

Science education
Active learning
Professional development
Evidence-based education
Social capital
Self-efficacy
Undergraduate research
Design thinking
Student learning
Engineering education
Engineering design process
Science identity
Underrepresented Minority
Career Pathways
Web of science
Cognitive engagement
Cognitive appraisal
Learning experience
Next Generation Science Standards

최신 출판 논문

연간 게재 논문수

자주 묻는 질문(FAQ)

언제부터 International Journal of STEM Education가 퍼블리싱을 시작했나요? Faqs

International Journal of STEM Education는 2014부터 현재까지 게시되고 있습니다.

얼마나 자주 International Journal of STEM Education가 게시되나요? Faqs

{PH}가 Continuous publication로 게시되었습니다.

International Journal of STEM Education의 게시자는 누구인가요? Faqs

International Journal of STEM Education의 게시자는 SPRINGER입니다.

저널의 목표와 International Journal of STEM Education의 범위는 어디에서 찾을 수 있나요? Faqs

International Journal of STEM Education의 목표 및 범위에 대해서는 위 페이지의 섹션을 참조하세요.

에디티지에서 International Journal of STEM Education의 저널 메트릭을 보려면 어떻게 해야 하나요? Faqs

International Journal of STEM Education 메트릭에 대해서는 위 페이지의 섹션을 참조하세요.

International Journal of STEM Education의 eISSN 및 pISSN 번호는 무엇인가요? Faqs

eISSN 번호는 2196-7822이고 pISSN 번호는 International Journal of STEM Education의 경우 2196-7822입니다.

이 저널의 초점은 무엇인가요? Faqs

이 저널은 Science education, Active learning, Professional development, Evidence-based education, Social capital, Self-efficacy, Undergraduate research, Design thinking, Student learning, Engineering education, Engineering design process, Science identity, Underrepresented Minority, Career Pathways, Web of science, Cognitive engagement, Cognitive appraisal, Learning experience, Next Generation Science Standards를 포함한 다양한 주제를 다룹니다.

내 연구에 적합한 저널을 찾는 것이 왜 중요한가요? Faqs

올바른 저널을 선택하면 연구가 가장 관련성이 높은 독자에게 도달할 수 있으며, 따라서 학술적 영향력과 해당 분야에 대한 기여도를 극대화할 수 있습니다.

저널 선택이 제 학업 경력에 영향을 미칠 수 있나요? Faqs

물론입니다. 평판이 좋은 저널에 출판하면 학술적 프로필이 향상되어 보조금, 종신 재직 및 기타 직업적 기회에 대한 경쟁력을 높일 수 있습니다.

영향력이 큰 저널만 타겟팅하는 것이 바람직합니까? Faqs

영향력이 높은 저널은 가시성이 높지만, 경쟁이 치열한 경우가 많습니다. 저널의 영향력 지수와 논문이 채택될 가능성의 균형을 맞추는 것이 중요합니다.